Het einde is in zicht.. - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Iris Sipman - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht.. - Reisverslag uit Marang, Maleisië van Iris Sipman - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht..

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 April 2015 | Maleisië, Marang

De tijd vlieft voorbij, en mijn stage is dus bijna ten einde. Ik heb sinds de laatste blog nog een helemboel G. Lalandii's (monsterkrabben) gevangen! Ik heb 1 keer een gebroken huisje in een van de boxen gevonden, maar ik twijel heel erg of ik niet ergens een foutje heb gemaakt.. De rest van de krabben raken de slakken namelijk echt niet aan, laat staan dat ze ze opeten.
Zoals Nikki al voorstelde op facebook; misschien lusten deze krabben helemaal geen slak.

Mijn werk overdag was al iets langer 'klaar', dan het krabbenwerk. Ik had dus, naast het zoeken naar levende Amphidromussen wat meer vrije tijd over. Zoals jullie misschien op facebook hebben gezien heb ik meegeholpen met een klein projectje over het beschermen en herplanten van koraal! Anuar Abdullah, lid van Sea Shepherd, runt deze 'afdeling'. Hij reist naar verschillende locaties om mensen te informeren, kleine field trips te organiseren en het koraal zelf te herplanten. Anuar zoekt nog een aantal biologie-studenten die hem kunnen assisteren met verschillende projecten, dus laat het even weten als je geïnteresseerd bent in zo'n project!
Verder heb ik besloten mijn PADI open water dive certificate te halen.
Een paar dagen geleden met de theorie en een info-video gister en eer-gister mijn eerste echte duiken gedaan. Het was ge-wel-dig :D !
Mijn theorie-examen heb ik ruim gehaald (90 vragen, 1 fout), en de oefeningen in het water gingen ook erg goed.
Dus sinds gister ben ik officieel een open water diver :D ! #trots ;)

Over 2 dagen vliegt Laurens naar Maleisië om mij op te zoeken en om samen een reis te maken. Ik zie heb over 4 daagjes, en ik kan niet wachten :D Het plan is om twee weekjes in Borneo door te brengen, en daarna nog 1 weekje door West-Maleisie te trekken. Ik zal een update van de reis geven als ik weer terug in Nederland ben.

De komende dagen zijn dus gevuld met het afronden van mijn resultaten, Lalandii's die nog in de 'experimentele fase' zitten vrij te laten, alles op te ruimen, en langzaam beginnen met in te pakken wat ik niet meer nodig ga hebben.
Ik heb een geweldige tijd gehad de afgelopen twee maanden, en ik zou deze tijd voor geen goud willen ruilen met 'stagewerk' in Leiden ;) ..

Tot de volgende blog ;) ! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 2826

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage in Maleisië

Landen bezocht: