Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Iris Sipman - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Iris Sipman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Februari 2015 | Nederland, Leiden

Nog maar een paar daagjes en dan vlieg ik naar de andere kant van de wereld.. Nu ik bezig ben met allerlei voorbereidingen begin ik het toch wel een beetje te beseffen. Zo meteen sta ik op een vliegveld in Maleisië en moet ik in mijn eentje op pad! Gelukkig hebben mijn ouders heel lief iemand geregeld die mij komt ophalen en mij naar het eerste hotelletje brengt.

De afgelopen weken heb ik de collectie Ocypode ceratophthalma en Ocypode cordimana (krabben) van Naturalis bekeken. Ik heb de 'carapace' opgemeten, geslacht genoteerd en de 'handedness' (links of rechtshandig). Deze gegevens zal ik gebruiken voor mijn verslag. Ook kon ik alvast een inschatting maken wat ik op Kapas zal aantreffen. Ik heb twee foto's toegevoegd van de krabben. De krabben staan in potten alcohol opgeslagen in de toren van Naturalis.

Verder heb ik de afgelopen dagen gewinkeld. Een lange luchtige broek tegen de muggen, een lange strandjurk, DEET anti-muggenspray, nieuwe lenzen opgehaald, etc. Alles ligt nu verspreid bij mijn ouders op de gang!
Ik ben druk bezig geweest met het internetabonnement van mijn kamer in leiden. Die zou natuurlijk precies aflopen als ik straks in Maleisië zit.. Ik hoop dat dat nu geregeld is en helemaal goed gaat.. Ik heb Engelstalige verklaringen van mijn verzekeringen aangevraagd, en mijn inentingen gecheckt. Gelukkig heb ik alle inentingen al door mijn afgelopen vakantie naar Cuba.

Morgen heb ik de laatste meeting met mijn stagebegeleiders en donderdag moet mijn kamer leeg zijn voor onderhuur! Genoeg te doen nog dus...

Hebben jullie nog tips voor mijn paklijst? Of eigenlijk vooral 'wat moet ik juist NIET meenemen?!'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Jan. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 2832

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Mei 2015

Stage in Maleisië

Landen bezocht: